۰۲۱-۴۴۳۶۳۵۳۸ | ۰۲۱-۸۸۵۸۵۰۰۱ | ۰۲۱-۲۲۸۹۹۶۰۸

سوالات متداول باربری

در این مقاله سوالات متداولی که معمولا برای مشتریان به وجود می‌آید را مطرح می‌کنیم.
۱- آیا هزینه حمل بار در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت است؟
در پاسخ به این سوال شهروندان گرامی می‌توان گفت که هزینه حمل بار با توجه به مسافت و حجم لوازم مشتریان متفاوت است.
۲- آیا باربری فقط شامل جا‌به‌جایی لوازم می‌شود؟
خیر. باربری حوزه گسترده‌ای دارد. یکی از خدماتی که شرکت‌های حمل و نقل ارائه می‌دهند جابه‌جا کردن لوازم مورد نظر شماست.
۳- خدمات مختلف شرکت‌های باربری شامل چه مواردی می‌شود؟
شرکت‌های حمل و نقل معمولا در کنار فعالیت باربری خودشان به ارائه خدمات دیگری نیز می‌پردازند. خدماتی مانند بسته بندی کالا، نظافت منزل و اثاثیه و نگهداری لوازم مشتری در انبار از آن جمله‌اند.
۴- آیا شرکت‌های حمل و نقل، لوازم مشتریان را بیمه می‌کنند؟
بهتر است قبل از عقد قرارداد با شرکت باربری مورد نظرتان، از وضعیت بیمه آن مطلع شوید.
۵- خسارت جانی و یا مالی در هنگام انجام ماموریت باربری بر عهده کیست؟
اگر شرکت، کارگران خود را بیمه کند در هنگام بروز حادثه می‌تواند خسارت وارد شده را تا حدودی جبران کند. اگر خسارت وارد شده در اثر کوتاهی مشتری باشد پرداخت هزینه‌ها بر عهده او خواهد بود.
۶- هزینه دیرکرد ماشین حمل بار در شرایط مختلف بر عهده کیست؟
این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. ممکن است مشتری مسیر را اشتباه اعلام کرده باشد یا احتمال دارد از مسیری که ترافیک سنگینی دارد آدرس دهی کرده باشد. در این صورت هزینه‌های دیرکرد بر عهده اوست. در مواردی که شرکت مقصر باشد بایستی از هزینه‌های کلی حمل و نقل مبلغی را کم کند.
۷- چه تضمینی برای حفظ و امانت داری از لوازم مشتریان وجود دارد؟
طبق قرارداد باربری شرکت‌ها متعهد می‌شوند که از کلیه لوازم مشتریان در طول مدت حمل و نقل محافظت کنند و اگر قرارداد نقض شود و حقوق مشتری پایمال شود مشتری می‌تواند از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.
۸- به ازای هر ساعت کار اضافی و یا معطلی چه هزینه‌ای باید پرداخت شود؟
شرکت‌ها معمولا هزینه جداگانه‌ای را به ازای هر ساعت کار اضافی در نظر می‌گیرند. می‌توانید با شرکت مورد نظر خود تماس بگیرید و از لیست هزینه‌های شرکت مطلع شوید.
۹- آیا کارگران تحت پوشش خدمات بیمه قرار دارند؟
بله. شرکت‌های باربری وظیفه دارند کارکنان خود را بیمه کنند.
۱۰- آیا شرکت باربری مورد نظر ماشین‌های خود را بیمه کرده است؟
از آنجایی که نمی‌توان حادثه را پیش‌بینی کرد و ممکن است اتفاقات ناگواری در طول مسیر برای کارگران و یا ماشین آنها پیش آید بهتر است شرکت‌های باربری کلیه خودروهای خود را بیمه کنند.
۱۱- آیا همه شرکت‌‌های باربری، حمل و نقل بین شهری را نیز انجام می‌دهند؟
ممکن است بنا به دلایلی شرکت‌ها فقط درون شهر جا‌به‌جایی داشته باشند و نتوانند خدمات بین شهری را ارائه دهند.
۱۲- در صورت بروز تخلف به چه نهاد و یا ارگانی می‌توان مراجعه کرد؟
شما می‌توانید در صورت مشاهده هر گونه تخلف به اتحادیه صنف باربری و حمل و نقل مراجعه کنید و از طریق قانون عملکرد شرکت‌های متخلف را دنبال کنید.