۰۲۱-۴۴۳۶۳۵۳۸ | ۰۲۱-۸۸۵۸۵۰۰۱ | ۰۲۱-۲۲۸۹۹۶۰۸

هزینه‌های تاخیر در باربری به چه صورت است؟

در هنگام اسباب کشی ممکن است اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ دهد و باعث تاخیر در زمان رسیدن ماشین‌های حمل بار به محل بارگیری شود. در چنین مواقعی معمولا بررسی‌ صورت می‌گیرد و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود. دو حالت ممکن است رخ دهد. اگر علت تاخیر و دیرکرد ماشین‌های باربری در رسیدن به محل مورد نظر ناشی از بد قولی مشتریان باشد آنها مقصر هستند و می‌بایست مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. به طور مثال ممکن است آدرس محل تخلیه و یا بارگیری را به شرکت اشتباه اطلاع رسانی کرده باشند و یا روز اسباب کشی با مناسبتی هم زمان شده باشد که در آن روز ترافیک درون شهری بسیار زیاد باشد و یا مسیر تردد خودروها بسته شده باشد. در چنین مواردی به ازای هر ساعت دیرکرد باید برای مشتری هزینه اضافی در نظر گرفته شود. اگر تاخیر از سمت شرکت باشد و کارگران نتوانند به موقع در محل بارگیری حضور یابند می‌بایست از هزینه کل حمل و نقل مبلغی را کسر کنند. مواردی که منجر به تاخیر در حضور به موقع کارگران می‌شود را به طور اجمالی بررسی می‌کنیم.

– طولانی بودن مسیر
در چنین مواردی ممکن است کارگران ویژه حمل و نقل نتوانند به موقع در محل حضور یابند.

– آشنا نبودن به مسیر
با توجه به افزایش ترافیک درون شهری به خصوص در شهرهای پر جمعیت اگر کارگران به مسیرها آشنایی کامل نداشته باشند احتمال دارد که نتوانند به موقع در محل حضور پیدا کنند. بهتر است کمی زودتر از زمان تعیین شده حرکت کنند که دچار مشکلاتی از این قبیل نشوند.

– حوادث غیر مترقبه
حوادث پیش‌بینی نشده‌ای مانند تصادف ممکن است رخ دهند که باعث توقف کار می‌شوند و یا در کار تاخیر ایجاد می‌کنند.

– آدرس اشتباه
گاهی اوقات مشتریان ناشیانه عمل می‌کنند و آدرس را اشتباه بیان می‌کنند. ممکن است به محل جدیدی نقل مکان کرده باشند و به دلیل عدم شناخت کافی از محله خود آدرس اشتباه به شرکت دهند.

– تداخل ماموریت
گاهی اوقات ممکن است سفارشات مشتریان از نظر زمانی پشت سر هم باشد و یا چند سفارش در یک روز پذیرفته شود. در چنین مواقعی کوچکترین غفلتی منجر به دیر رسیدن و بد قولی می‌شود.
اینکه در کدام حالت چه هزینه‌ای باید پرداخت شود و مسئولیت این هزینه بر عهده کیست موضوعی است که باید طرفین (شرکت باربری و مشتری) در مورد آن به توافق برسند.